2014. március 23., vasárnap

Csöppnyi óvónéni csöppnyi blogja megnyitott :)

Kedves Olvasóim és leendő Tagjaim! :)

Szeretném Veletek megosztani bejegyzéseimben, hogy hogyan telnek egy ,,Kisóvónéni" mindennapjai. 
Első éves óvodapedagógus hallgató vagyok és már egy ideje tervezem, hogy blogot indítok.
Ez a blog számomra visszatekintés lesz a későbbi években, hogyan, s miként sikerül megállni a helyem ebben a szép hivatásban. Nagyon szeretem a gyermekeket, de azt hiszem az mindenképpen kihívást jelent egy ,,Kisóvónéninek", hogyan tud irányítani észrevétlenül huszonpár huncut szemű csöppséget. :)
Ez az időszak nagyon izgalmas és újszerű számomra, hiszen egy hét múlva elkezdődik az első próbatétel gyermekek között. Egy hetes hospitálásra megyek a gyakorló ovimba, ez jó apropója a blogom elkezdésének. Gondolom többen vagyunk, akik hasonló ,,cipőben" járunk és folyamatosan ötletek után kutatunk. Szeretném, ha velem tartanátok ezen az úton és bízom benne, hogy alkotásaimmal inspirálni tudlak Benneteket a további ötletelésre. 

Elsőként szeretném megosztani Veletek hétfői napom, amikor gyerekek között lehettem és picit ,,bemelegíthettem" a hospitálásra. :)
Szerencsésnek tartom magam, mert Anyukám óvodapedagógus, így nagyobb betekintést kaphatok az óvoda életébe. Ezen a napon egy picit én is óvónéni lehettem. :)
Bizony rájöttem, hogy igazi kihívás a gyermekek figyelmét magamra vonni. ,,Pillangós hét" lévén pillangós dalt furulyáztam, énekeltünk, sőt még verseltünk is. :) 
Gryllus Vilmos Reggeli harmat kezdetű dalát énekeltük és Mentovics Éva Lepkeálom című versét verseltük a  gyerekekkel. 

Mentovics Éva: Lepkeálom

Bodzabokor rejtekén
szundikál egy csepp legény.
Szivárványszín csipkeinge
pilleporral van behintve.

Tücsökzene elringatja,
virágtányér ring alatta.
Pillekönnyű lepkeálom
tovaszárnyal, héthatáron.

Gryllus Vilmos: Reggeli harmat





Egyre többen lettünk... :)


Csillogó pillangók a vershez. :)



Egy kicsit megmozgattam a gyerekeket... :)
Először csúsztak, mint a hernyók,


majd ,,bebábozódtak",


végül gyönyörű pillangók repkedtek a csoportban! :)


A pillangóvá válás folyamata! :)
(metamorfózis)


Elgondolkodtam azon, hogy még milyen formában lehetne a gyerekeknek megmutatni ezt a csodás metamorfózist, így körülnéztem a konyhában a kellékekért. 
Ezt láthatjátok a  következő bejegyzésemben! :) 
Szeretettel várlak Benneteket! :)

13 megjegyzés:

  1. Szia Lotti! Anyukádat nagyon jól ismerem, nagyon ügyes, boldog lehetsz,hogy lánya vagy! Örvendek, hogy jelentkeztél a blog világban vagy az óvónő világban? Hét éve dolgozom óvónőként, nagyon szép világ, mindig fiatal maradsz ebben a világban! Sok sikert kívánok a blog és ovi világban! Üdv:Emerencia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emerencia!
      Nagyon köszönöm ezeket a kedves sorokat! Anyukámtól már nagyon sok szépet és jót hallottam Rólad és valóban boldog vagyok, hogy itt lehetek közöttetek! :) Most már én is látogatom az oldalad! :)
      Szeretettel üdvözöllek: Lotti

      Törlés
  2. Szia Lotti!
    Jó látni,hogy "az alma nem esett messze a fájától"!!!Kívánom neked,hogy legyen sok-sok örömed a blogolásban.A gyerekek szeretete és a köztük eltöltött idő az örök fiatalság titka,szerintem :))))
    Nagyon szép és egyben nagyon nehéz hivatás ez,de az Ő mosolyuk és szeretetük amivel elhalmoznak,kárpótol minden nehézségért!Én bölcsisekkel töltöm a mindennapjaim,és imádom Őket!!!
    Kíváncsian várom a bejegyzéseidet! :) Üdvözlettel:Belli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Belli!
      Köszönöm a jókívánságokat! :) Soraid nagy biztatást adnak számomra az elkövetkezendő időkre! Munkádhoz én is sok örömet és sikert kívánok! :)
      Szeretettel üdvözöllek: Lotti

      Törlés
  3. Szia Lotti!
    Nagy érdeklődéssel olvastam soraidat, melyet áthat a lelkesedés, úgy is, mint kezdő bloggerina, és mint kezdő óvónéni. Tartsd meg ezt a lelkesedést a hosszú évek során! A gyerekek szeretete átsegít majd az esetleges nehézségeken. Követni foglak, csak valamiért most nem engedte a gépem. Üdv: sucika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sucika!
      Boldog vagyok, ha így látod, mert valóban nagy a lelkesedésem, melyet szeretnék is megtartani! :) Ilyen lelkes pedagógusok között, mint Ti vagytok, csak tanulhatok Tőletek! :)
      Köszönöm szépen, hogy írtál, én is meglátogatom a blogodat! :)
      Szeretettel üdvözöllek: Lotti

      Törlés
    2. Nagyon aranyos vagy. :))

      Nekem viszont továbbra sem sikerül a követés. Segítsen már valaki, hogy miért nem tudok feliratkozni rendszeres olvasónak? Van vagy 40 oldal, amit követek, most mi lehet a gond?

      Törlés
  4. Kedves Lotti,
    Szeretettel köszöntelek én is a blogvilágban és kezdő pedagógusként is, mint óvónő a kisóvónénit (most gyesen vagyok, de hozzám is jártak gyakorlatozó lányok s olyankor örültem a legjobban, ha saját ötleteikkel jöttek). Anyukád nyomdokaiba lépve, s tőle tanulva, azt hiszem ötletekben nálad sem lesz hiány:)
    Én anyukád első blogját olvasva kezdtem el blogot írni, s mai napig jól esik, amikor megjegyzéseit, bejegyzéseit olvashatóm. Majd hozzád is gyakran benézek, az új, friss ötletek nekem is jól jönnek :)
    Üdvözöllek, Mókuska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia kedves Mókuska!
      Akkor ezek szerint nem vagyok egyedül, akiket Anya inspirált a blogírásra. :) Boldog vagyok, hogy itt lehetek közöttetek és szeretnék minél több új ötlettel jelentkezni! :) A blogodra pedig ezentúl én is ellátogatok ötletekért! :)
      Köszönöm, hogy írtál, szép estét kívánok: Lotti

      Törlés
  5. Kedves Lotti!
    Köszöntelek én is a blogosok és az óvónénik között. Előbbi könnyebb, utóbbi egy csodás világ! Többször benézek majd hozzád friss ötletekért, anyától is sokat lehet "gyűjtögetni":)))
    Üdvözöllek: Betti

    VálaszTörlés
  6. Kedves Betti!
    Nagyon kedves vagy, örülök, hogy ilyen szeretettel fogadtok, pedig én még csak az iskola elején járok! :)
    Igyekszem meghálálni ezt a szeretetteljes fogadtatást a friss ötleteimmel! :)
    Anyától én is szeretek gyűjtögetni! :)
    Szeretettel üdvözöllek: Lotti

    VálaszTörlés
  7. Drága Lotti! Tudod én nem is csodálkozok!!! Ha valakinek ilyen SZUPER édesanyja van, akiből még neten keresztül is így áradás hivatása szeretete"...akkor te bőven kaphattál is otthon belőle!!! Szerintem én is az lennék mellette! D:))
    Na de viccet félre...kívánok neked kalandos és szeretet teli csodálatos időket!!!! Abban biztos vagyok, hogy csodás csajszi vagy te is...gondod tuti nem lesz!
    Ha pedig az ember azt csinálja, amit szeret, akkor sohasem dolgozik" az életben! Csak jól érzi magát...és ez a mai világban egy kincs. Én is most fedeztem fel magam...így sajna! kevesebb energiám marad a blogra, de akiket megismertem és megszerettem a szívemhez akkor is közel állnak.
    Szóval...minden jót neked!!!!
    Puszka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Flóra!
      Örülök, hogy Te is írtál nekem! Nagyon sokat jelentenek az ilyen kedves sorok. Anyukám hivatásszeretete valóban meghatározó számomra, nagyon sokat tanulhatok Tőle! :)
      Igazad van, hogy a blogírás időt igényel, de mindenképpen szeretném megmutatni Nektek ,,kisóvónénis'' élményeimet. :)
      A hosszú körmömtől sajna meg kellett válnom :( :D, de nyáron azért bepótolom! :P
      Láttam már, milyen szépséges körmöket készítesz és festesz. Gratulálok, nagyon ügyes vagy! :) Még egyszer nagyon köszönöm, hogy írtál!
      Puszi: Lotti

      Törlés