2014. április 22., kedd

A Föld napja / Earth Day (április 22.) :)

,,Föld, Föld, drága Föld,
Ezerféle rajtad a zöld.
Annyi színt hordozol,
Benned Szín és Élet honol.

Föld, Föld, drága Föld,
Tiéd a hegy, a völgy.
Tiéd az óceán, a tenger,
Vigyázhatna Rád az ember."


Ismét egy különleges, olcsó alapanyagokat tartalmazó technikával ismerkedtem meg a mai napon és szeretném az ezzel kapcsolatos élményeimet megosztani Veletek! :)
Mivel ma a FÖLD napját ünnepeljük, úgy gondoltam, ez a technika pontosan alkalmas a földfelszín visszaadásához. 

A pufifesték házilag készített változata:
1 (kávés)csésze liszt
1 evőkanál sütőpor
1 evőkanál só

Fokozatosan víz hozzáadásával sűrű palacsintatésztává kevertem, majd ételfestékkel színeztem. Addig kísérleteztem, míg a kívánt színt megkaptam. :)









 Miután kikevertem a megfelelő színeket, kezdődhetett a Föld felszínének kialakítása! :)
Egy kartonpapírra kört rajzoltam, majd fültisztító segítségével felvittem először a zöld, majd a kék színű masszát! 


Mehet a mikroba (a miénk 850W-os) 30 mp-ig melegítettem, mivel nagyobb, vastagabb felület. 
(Mindenképpen érdemes egy próbadarabon kipróbálni, hogyan reagál az anyag a mikro teljesítményére. Az idő pedig 15-30 mp között változhat.)


Hogy mi sült ki belőle?! Ezt láthatjátok! :) Szerintem nagyon élethű lett! :)


Kedvet kaptam a további alkotáshoz és kevertem még színeket, mivel nagyon kiadós ez az adag! 






Szerintem  a gyerekek nagyon élveznék a házi pufifesték használatát, ők is kíváncsian várnák, hogy mi sül ki belőle! :) Én is alig bírtam abbahagyni! :) és még mindig mennyi massza maradt...:)

Érdemes kipróbálni! 
Jó alkotást! 
Lotti :)

Forrás: http://szinesotletek.postr.hu/pufifestek-hazilag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése