2014. április 5., szombat

,,Borsót főztem...", azaz festettem :)

Nagyon mozgalmas hét áll mögöttem. Mint előzőleg említettem, egy hétig hospitáltam a gyakorló ovimban. Ez volt az első hosszabb idő, amit gyerekek között tölthettem. A múlt héten már nagyon gondolkodtam, hogy mivel is tudnék készülni. Feladatunk a szabad játéktevékenység irányítása, ezen belül készülni kellett anyanyelvi és udvari játékokkal, valamint barkácsolással. 
Az óvónők azt mondták, hogy a tavasz témában gondolkodjak, de az első nap élményei meghatározóak voltak a témaválasztásomban. Ezáltal kissé újragondoltam az eredeti ötleteimet, melyeket nagy örömmel szeretnék veletek megosztani, ugyanis csöppnyi blogomról nem feledkeztem meg, mert alig vártam, hogy tartalmas beszámolót adhassak az élményekben gazdag, komplex hetemről. 


Első napi program: kirándulás az óvó néni kertjébe. A gyermekek először a korábban elvetett borsókat csodálták meg, hogy mekkorát nőttek. Ennek örömére szorgosan meg is locsolták, hogy még tovább növekedjen. 



A borsós kerti élményre alapozva ezt az ügyességi és anyanyelvi játékot készítettem:
Itt is igyekeztem minél olcsóbb, többnyire újrahasznosított anyagokat felhasználni.

Hozzávalók:
cipős doboz teteje
zöld színű papír a bevonáshoz
jégkrémpálcák a kerítéshez
ragasztó
kisebb és nagyobb hungarocell golyók a borsószemnek
zöld színű akrilfesték 
szívószálak
virág formalyukasztó a jeleknek




Elkészítése:
A cipős doboz tetejét bevontam zöld színű papírral, majd ragasztópisztollyal rögzítettem a doboz oldalára a jégkrémpálcákat (kerítés). Ezután a doboztetőbe élére fektetett színes, különböző hosszúságú jégkrémpálcákból akadálypályát építettem. A hungarocell golyókat zöld akrilfestékkel befestettem, ezek lettek a borsószemek. 
A játék lényege, hogy az összes borsószemet az akadályokon keresztül a doboz végébe kell sorakoztatni. 
,,Borsószemek sorakozóóó..." :)
A játék ezen része többek között nagyon jól fejleszti a szem-kéz koordinációt. 

Játék közben :) 





Nemcsak ügyességi, hanem anyanyelvi  (légzőgyakorlatok) játékként is nagyon jól funkcionál. A szívószál segítségével az első sorból az utolsó sorba kellett fújni a borsószemeket egyesével a ,,sorok" között. 
Másik lehetőség, szívószállal felszívni a borsószemet, majd szintén egyesével átemelni az adott sorokba. 
(Megadhatjuk például, hogy hanyadik sorba mennyi borsószemet emeljenek át.)
További motivációként óriási borsószemeket is festettem. Ezeket az asztalon lehetett szívószállal fújni egymásnak vigyázva arra, hogy ne essen le. 


Jó kis játék kerekedett ki ebből is! :)

Folyt. köv. :))







9 megjegyzés:

  1. Mennyi remek ötlet....a cipődobozos pedig viszi a prímet nálam!Gratulálok!Nagyon kíváncsian várom a folytatást :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Belli! És ezután jön még a többi ötlet! :)

      Törlés
  2. Kérhetnék én is egy ilyen játékot a csoportba? :) Látszik, hogy milyen jót játszanak és észre sem veszik, hogy közben mennyi képességet fejleszt a JÁTÉK!!!:))) Arról nem is beszélve, hogy milyen olcsón kihoztad a hozzávalókat!!!:) Tetszik és ügyes Vagy, puszyka!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Anya!! <3 <3 :)
      Úgy örülök, hogy szeretnél ilyen játékot a csoportodba, mert nálunk is tényleg nagyon élvezték a gyerekek!!! ^^ :)) És persze, elkészítem ;))
      Pusziiii:))))

      Törlés
  3. Jó kis játék :) Mi ping pong labdával játszodtuk hasonló játékokat :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az is jó ötlet! :) Köszönöm! A doboztetőben viszont csak ezek a kis golyók fértek el! :)

      Törlés
  4. Nagyon ötletes, igazán jó játékot, alkottál - ami fejleszt is- gratulálok:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Betti! :) Igyekeztem... :)

      Törlés
  5. Köszönöm, hogy felvettél a bloglistádba, puszi érte:)))

    VálaszTörlés