2015. március 4., szerda

Jeges akvarell festés a Víz Világnapjára :)

Víz Világnapja Március 21-én

Bizonyára minden óvó néni lázasan nézelődik és keresgél ötleteket az internet világában erre a jeles napra. 
Nos, én is ezt tettem és nagyon sok jó ötletet találtam vizes festés témában, melyeket ötvöztem, átváltoztattam és a saját ízlésem szerint megvalósítottam. :)

Imádom az erőteljes színeket, az akvarellt, a kreativitást, és persze a pillangókat! :))

Mindenképp szem előtt tartottam, hogy óvodában is több gyermek számára  élvezetes, kreatív vizuális tevékenységet valósítsak meg úgy, hogy közben a vízzel kapcsolatos tapasztalataik bővüljenek! :)

Téma: A természet ébredése


Az akvarell festés első részének folyamata képekben egy kis magyarázattal és zenei aláfestéssel.
A zenehallgatás alkotás közben inspirál, megnyugtat és jó hatással van a kreativitásra (nem csak gyermekeknél ;). 


/Vivaldi: Four seasons - Spring)



Eszközök:
- akvarell papír (közepes vastagságú)
- akvarell festék
- 1 dl-es műanyag poharak
- jégkrémpálcikák
- só (durva és finom állagú)
- VÍZ :)


A színek intenzitása a hozzáadott festék mennyiségétől függ. (Próbáld ki Te is papíron.)
Mivel én szeretem az intenzív színeket egy púpos mokkás kanálnyi festéket nyomtam minden pohár aljába. Először kevés vízzel összekevertem, majd félig felöntöttem és újra összekevertem.


Ez volt igazán nagy kihívás, hogyan álljon egyenesen a pálca. :)
Hirtelen ez jutott eszembe, egész jól működött, de azóta az alufólia is felmerült ötletként.


Fagyos hangulatban... :)


A zene még a jeget is felolvasztja. :)
Ahhoz, hogy ki tudd venni a pohárból, pár percet várni kell és óvatosan megmozgatni.


Kísérletezés...
Mivel számomra is újdonság volt ez a jeges, olvadós technika, először száraz akvarell papíron próbáltam ki a megfagyott akvarell festékkorongokat. 
A pálcika nagyon hasznos, mert könnyebb irányítani a korongot és nem mellékesen a kezünk sem lesz csupa festék. :)
Fontos tapasztalat: a fagyasztott festékkorong hosszú ideig használható, lassan olvad.



Mielőtt visszatesszük a pohárba, érdemes tisztára törölni a festékkorongot.



Ezután pipettával felvittem egy kis vizet az akvarell papírra, hogy a színek jobban összefollyanak.


Hát nem csodás??? :)


Egy kis sóval megszórjuk, ami a vizet maga köré gyűjti és magába szívja. Újabb tapasztalat a gyermekeknek! :)
Emellett különlegesebbé tesszük a felületet.


A második kísérletezésemnél először bevizeztem az akvarell papírt.
Ügyeljünk arra, hogy bő vízzel, csak egyszer és egy irányba haladjunk a széles ecsettel!


Hát igen...bevallom ez a variáció máris jobban tetszett! :)





Most éreztem igazán, hogy a festés hangulatához milyen szorosan kapcsolódik a zene és mennyire inspiráló hatása van! :)





Hogy még tavasziasabb legyen az alkotásunk, röpködő színes pillangókat ragaszthatunk a tavaszi virágzó rétre! :)






Csak középen ragasztózzuk oda a pillangókat, így a szárnyakat térbelivé varázsolhatjuk! :)






Remélem kedvet kaptatok Ti is, hogy kipróbáljátok a gyermekekkel az akvarell csodás varázsát! :)

Lotti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése