2015. március 21., szombat

Víz Világnapja az óvodában 1. :)


Ezen a héten az óvodában a Víz Világnapjára készültünk. :)
Mivel egybeesett a hospitálási hetemmel, nagyon örültem, hogy a víz témakörben tevékenykedhetünk a gyermekekkel. :)


A kosárban sok meglepetés várta a gyermekeket: gyöngyös koszorú (,,Mély kútba tekintek..." kezdetű dalos játékhoz), furulya, aranyhal, színes halak, horgászbotok, kék textil, kavicsok stb.)


A kör alakú kék textil először a kutat szimbolizálta, majd apró csillogó köveket szórtam rá és máris tóvá ,,varázsoltam". :) 
Nagyon tetszett a gyerekeknek! :)
Ezután benépesítettük a tavat sok szép színes hallal (gumilapból mágnessel ellátva), közben elénekeltem az ,,Ó mely sok hal..." kezdetű dalt (zenehallgatás).



Az ének-zenei tevékenységhez dallambújtatással készültem. 
A halacska, amikor a víz alatt van, ,,halnyelven", némán tátogva, majd mikor feljön a vízből, hangosan énekeljük a már jól ismert dalokat. :)


Nagy élmény volt a gyermekek számára az ének-zenei tevékenységet követő horgászós játék. :)
Színek szerint horgászhatta ki mindenki a saját halait + egy aranyhalat. 
Ez a játék nagyon jól fejleszti többek között a finommozgást is.


A kialakult játék matematikai tevékenységre és egyéni fejlesztésre is alkalmat adott. :)


A gyermekek a szabad játéktevékenység alatt gyakran váltogatták egymást a tó körül. :)
A leendő saját csoportomban majd biztosan megvalósítom! ;)

Lotti :)

2 megjegyzés:

  1. Szia Lotti!
    Ha van kedved, tarts velem:
    http://konyvkukac.blogspot.hu/2015/12/dorothy-blog-award-dij.html

    VálaszTörlés